zondag 2 januari 2011

vangstberichten: zondag 02 januari 2011



Hallo vis vrienden,

Allereerst, iedereen een gezond en gelukkig nieuwjaar! Vandaag ga ik maar weer eens een hengeltje uitwerpen in het Noordzeekanaal. Veel verwacht ik niet te vangen maar het 1e visje van 2011 moet toch kunnen lijkt me. Als aas heb ik zoute pieren en een restantje zagers van 2,5 week geleden die ik in een krantje in de schuur gelegd heb en voor de rest niet meer naar omgekeken heb, wonder boven wonder zit er nog enigzins leven in.

Er staat een nw wind van 3 a 4 bft, 4 °C daalend naar 0 °C, hw Ijmuiden 14:06 uur, lw 22:35 uur. Om 15:00 uur gaat de 1e hengel erin, hoofdlijn nylon 20\100 mm, onderlijn wapperlijntjes haakje f314\8, gevuld met een zager,tommy lood 150 gram ongeankerd. Er gebeurd erg weinig, geen tikje te bespeuren. Maar dan om 15:53 uur een onmiskenbare aanbeet, de top blijft lekker tikken en ik draai er een maatse wijting uit.



Hierna zet ik m'n feeder erbij hoofdlijn gevlochtenlijn 10\100 mm, onderlijn wapperlijntjes haakje f314\10 gevuld met een zoute pier, tommy lood 125 gram ongeankerd. Ik krijg nog 1x wat tikjes op de feeder en 3x op de nylon lijn maar het zijn geen doorbijters. Om 18:00 uur ruim ik op en bij het binnedraaien van de laatste hengel zit er nog een bot aan.



Veel was het niet maar in iedergeval m'n eerste visjes voor 2011 gescoord.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten