maandag 14 december 2009

vangstberichten: zondag 13 december 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik m'n restant aas opmaken op het strand van Ter Heijde. Omdat je geneigd ben om op steeds dezelfde stek te gaan staan als je er eenmaal een keer goed gevangen hebt, besluit ik om een andere stek te zoeken, wat meer richting Scheveningen. Zo leer je het strand tenslotte ook wat beter kennen. Er staat een no wind van 3 bft, temperatuur 2 °C daalend naar -2 °C, lw HvH 19:57 uur, hw 00:45 uur op 14-12-2009.

Na een flink stukje lopen, ga ik op de gok ergens zitten. Om 16:10 uur gaat de 1e hengel erin, gevlochten lijn 10\100 mm, wapperlijntjes 30 cm van fluorcarbon, haakje 6, gevuld met een zeepier, 150 gram ongeankerd lood.
M'n lood loopt langzaam weg, maar dat is geen ramp, op die manier tast je als het ware een iets groter gebied af. Om 16:35 uur is het raak, een leuke schar, nog gewoon bij daglicht. 16:48 uur de 2e schar, dat gaat lekker! Om 17:10 uur zet ik m'n 2e hengel erbij, met nylon 22\100 mm met een tapse voorslag.17:14 uur volgen er 2 meuntjes.



Na enige tijd merk ik dat de lijn niet op de spoel wordt verdeeld, alles komt op elkaar te zitten.(Tijdens de laatste wedstrijd met "de Eurovissers" had ik dit molentje aan m'n reserve hengel zitten die tegen m'n viskoffer aanlag, door het vele stuifzand zat ie gedeeltelijk onder, thuis nog afgespoeld maar waarschijnlijk is er toch iets beschadigd binnen in de molen.)
17:30 uur nog een meuntje, 17:59 uur een 50+ gul, al is ie wel erg mager. 18:08 uur een net maats wijtinkje, ook al zo mager.



18:20 uur een 40+ gul (en deze is wat dikker) met een schar. 18:29 uur een ondermaats gulletje. Om 18:42 uur een schar.



18:50 uur komt er weer schar naar boven. 19:17 uur een mooie maatse wijting. Rond 19:30 uur vis ik verder met 1 hengel, behalve dat al het draad op 1 plek wordt gespoeld van m'n molen vormen er zich ook lussen in de lijn, ik probeer het nog met een ander spoeltje met gevlochten lijn maar ook daar vormen er zich knopen in de lijn, na 3 knopen verwijdert te hebben gebeurd het opnieuw, hopeloos dus. 19:31 uur weer een ondermaats gulletje.



Inmiddels neemt de stroming toe en vis ik met 170 gram geankerd. 19:46 uur weer een ondermaats gulletje. 19:49 uur een mooie wijting van 33,5 cm. 20:19 uur weer een gulletje.



En om 20:38 uur een maatse wijting. 21:17 uur scharretje no:6. Hierna volgen nog wat ondermaats wijtingkjes en ondermaatse gulletjes. Blijkbaar is het zo dat met het opkomend water de gulletjes en de wijting wat meer naar de kant toekomen, zodat de schar te laat bij het aas komt.





23:10 uur weer 2 meuntjes, waaronder een 4-dradige zo te zien en om 23:43 uur nog een meuntje.




Om 23:55 uur ruim ik op en ga m'n vissen schoonmaken.



Op de terug weg kom ik nog een vosje tegen die rechtsomkeerd maakt en de duinen in vlucht. Na een tijdje gesjokt te hebben door het zand, hengels en standaard in de linkerhand, koelbox met aas, lood en vis in de rechterhand, viskist op de rug, kom ik de parkeerplaats tegen van m'n "oude stek". Shit!, in het donker ben ik de uitgang voorbij gelopen, terug maar weer. Hevig hijgend daar aangekomen, kan ik nog eerst een kwartiertje het ijs van m'n ruiten krabben, maar het was het waard. Totaal vang ik deze sessie 27 vissen.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten