maandag 30 november 2009

vangstberichten: maandag 30 november 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag trakteer ik mezelf op een straf training op het strand van Ter Heijde, er staat een zw wind van zo'n 4 bft met vlagen naar 5, draaiend naar n-nw, regelmatig een regenbui, niet voorspeld toch gekregen, temperatuur 6 °C, hw HvH 13:05 uur, lw 18:24 uur. Als aas heb ik zeepieren, nog wat gezouten pieren en stukjes gezouten mesheft. Aangezien m'n warmte jas nog zeik en zeik nat is van de vorige wedstrijd heb ik een extra trui en tussen jas aangetrokken.

Om 16:00 uur gaat de 1e hengel erin, gevlochten lijn 10\100 mm met 150 gram ongeankerd lood, maar dat huppeld weer vrolijk het strand op, dan maar iets zwaarders geankerd lood van 170 gram, paternoster met rode afhouders met amnesia als haaklijn, haakje 6, gevuld met pieren, maar ook dat loopt weg, er staat een ongekend sterke stroming, dan maar verhogen naar 190 gram. Rond 16:30 uur zet ik m'n 2e hengel erbij, met nylon 20\100 mm met en tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje 6, gevuld met pieren, lood 170 gram geankerd.

M'n lijnen blijven heen en weer gaan van links naar rechts en vise versa, tot het onvermijdelijke gebeurd, bij het binnedraaien van m'n gevlochten lijn blijkt m'n nylon lijn in een knoop om de gevlochten lijn te zitten, door de wartel los te maken kan ik m'n gevlochten lijn reden, als ik hierna m'n nylon lijn binnen draai knapt ie op het knoopje, maar niet getreurd, ik heb nog een spoeltje nylon van 22\100 mm bij me en zet dat erop, omdat ik niet teveel met lood wilde sjouwen heb ik alleen nog 150 gram geankerd bij me. Gelukkig valt de stroming iets weg en blijven beide lijnen goed liggen.
Aanbeten zijn niet te zien, regelmatig draai ik binnen, al m'n aas er nog aan. Tot 17:30 uur, dan komt er een botje naarboven. 17:55 uur, volle bak, 1 botje met 2 meuntjes. 18:12 uur weer een botje, de vis begint nu enigzins te bijten.



De branding neemt weer toe en er zijn er zelfs 3, als de maan door de wolken komt ziet ie er behoorlijk rond uit en waarschijnlijk komt het daardoor dat de stroming zo heftig is. Nu wist ik al dat m'n laars lek was en heb ik de gaten gedicht met een tubbetje lijm wat je hiervoor speciaal kan kopen in de hengelsportzaak, maar ergens zit nog een klein lek en langzaam loopt er water in m'n laars, ook mis ik m'n warmte jas, want gewone kleding kan hier toch niet tegen op.

Maar goed straf training blijft straf training, dus gewoon doorgaan. Om 18:30 uur weer een meuntje en 9 minuten later nog 1. 19:23 uur weer een meuntje. 19:56 uur een meuntje met een bot. Hierna vang ik alleen nog maar meuntjes, geen wijting gezien en om even over 21:00 uur ruim ik op.





Totaal vang ik 19 vissen, 15 meuntjes en 4 botten. En wat ik geleerd heb? Afhouders zijn zo slecht nog niet bij sterke stroming.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten