maandag 5 oktober 2009

vangstberichten: zondag 04 oktober 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven aas op vissen in Maasluis, de wind is zo’n 4 bft, temperatuur 15 °C, nachttemperatuur 7 °C, hw HvH 15:49 uur, lw 20:45 uur. Rond 18:00 uur begin ik weer met 1 hengel en 10 minuten later draai ik een ondermaats wijtingkje naar boven. 18:30 uur volgt er een maats wijtinkje en om 18:42 uur een doublet wijting. 19:08 uur nog een wijtingkje. Inmiddels heb ik m’n 2e hengel erbij gezet maar dat had ik beter niet kunnen doen de stroming is nu zo heftig dat 190 gram geankerd lood niet blijft liggen.

Hierdoor draai ik na een aanbeet m’n andere lijn mee, ik kan hem nog uit de klit halen maar m’n andere lijn schuurt door tegen de stenen. Om 19:20 uur volgt er nog een steenbolk en ik begin 1 hengel op te ruimen om naar de Maasvlakte te gaan. Om 19:30 uur vang ik tussen het vuil aan de lijn nog een gulletje van 38 cm. De ondermaatse wijtingen heb ik terug gezet maar jammergenoeg blijven ze aan de kant drijven en is het voer voor de meeuwen geworden.




Om 22:00 uur werp ik m’n eerste hengel in op de Maasvlakte in de hoop om er nog een tong uit te slepen. Maar het enige wat wil bijten zijn 14 steenbolken en 1 ondermaatse wijting plus 5 zeesterren. Om 02:15 uur hou ik het voorgezien, ruim m’n spullen op en ga naar huis.





 
Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten