zaterdag 31 oktober 2009

vangstberichten: zaterdag 31 oktober 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik m'n overgebleven aas opmaken op het strand van Ter Heijde, aangezien ze bezig zijn op het strand op te spuiten kijk ik eerst eventjes of ik erdoor kan. Geen probleem, pak m'n spullen uit de auto en loop naar het strand toe. Er is een zo-z wind van 5 bft voorspeld, maar het valt erg mee het is eerder 3 bft., temperatuur 10 °C, mist en motregen, lw HvH om 21:00 uur, hw 01:26 uur op 01-11-09.

Ik vis dit keer weer met gevlochten lijn, paternoster met rode afhouders, paternoster met wapperlijntjes, haakjes 6. Om 22:00 uur gaat de eerste hengel erin en de 2e volgt een half uurtje later. Gelijk krijg ik al de eerste wijtingtikjes maar het zet niet door.22:41 uur komt de eerste naar boven een ondermaatse, dus die mag weer zwemmen. 23:30 uur een botje, 00:41 uur een wijtingkje, 00:54 uur weer een botje, 01:08 uur een scharretje samen met een wijtingkje.




Bij het aanslaan van een aanbeet breekt m'n hoofdlijn en ben ik m'n onderlijn + lood kwijt. Naarmate het water opkomt nemen de aanbeten toe, maar het is stukken minder dan vorige week, ook de wijting die ik vang is allemaal ondermaats. 01:24 uur wijtinkje, 01:46 een bot van 34 cm, 02:00 uur en 02:19 uur weer een wijtinkje, 02:52 uur een doublet wijtinkjes en om 03:12 uur nog een botje.




Om even over 03:30 uur begin ik op te ruimen, ik had nog wel aanbeten van zeebaars verwacht maar helaas. Totaal vang ik deze sessie 13 vissen.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten