maandag 19 oktober 2009

vangstberichten: zaterdag 17 oktober 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik weer een competitiewedstrijdje met "De Eurovissers" we gaan vissen op de Rozenburgse landtong tussen de strekkers (het gedeelte na de kering, aan de zeekant) als aas heb ik een klein restant witjes, kleine pieren, kleine zagers en een portie slikjes. Als kantnummer heb ik no:46 getrokken, links van mij staat Rob Slingerland, daarnaast "De Scharrejager" en even verderop rechts van mij Ruud van Noord. Er staat een wind van zo'n 4 bft, temperatuur 9 °C, lw HvH 19:45 uur, hw 03:05 uur.

Ik ben nog bezig m'n spullen klaar te zetten en dan blijkt het al weer 19:59 uur te zijn. Shit, wat gaat die tijd snel! Om 20:00 uur wordt het signaal gegeven om in te werpen, maar ik moet nog aan azen. Goed 5 minuten later werp ook ik in. Van de vissers die voorgevist hebben op deze locatie heb ik begrepen dat er flink wat zeebaars en bot gevangen is, dus ik verwacht dat er flink wat vis te vangen is. Ik vis met een paternoster van 3 wapperlijntjes van vanish 0.33 mm, haakje f314 \ 8 van gamakatsu, met daarop cocktails van piertje\slikje, witje\slikje, slikje\piertje en alleen 1 slikje.

De tijd strijkt voorbij maar er komt weinig boven water. Als ik m'n eerste botje boven haal, ga ik even informeren bij "De Scharrejager" en wat blijkt hij heeft er al 3 in de emmer zitten. Ik loop weer terug naar m'n plek en probeer het met de feeder zo'n 30 ~ 40 meter uit de kant, na 20 minuten nog geen stootje en op de gevlochten lijn zou je dit gelijk moeten zien. Dit is het dus ook niet en ik schakel weer over naar m'n 5 meter stok, toch weer wat tikjes op de nylon, maar bij het binnen draaien zit er niets aan. Als ik overschakel naar 1 slikje op de haak komt er weer een botje naar boven en op een cocktail volgt een 3-e. Rob Slingerland zie ik er een mooie paling uit trekken van 54 cm (en ja, dat zij de centimeters die aantikken) wat later goed blijkt te zijn voor een prijs als grootste vis. En wat later zie ik hem er een grote bot uit trekken.

Een uur voor het einde zie ik duidelijke tikken op de top en komt er een grotere bot naar boven. De eenna laatste draai en de draai daarvoor zijn m'n haken kaal gevreten, krab dus! Zo'n 10 minuten voor het einde zie ik weer een aanbeet, maar ik besluit om niet in te halen in de hoop dat de andere haken ook gevuld zullen zijn met vis. Op het signaal om binnen te draaien (24:00 uur) zit er in iedergeval nog een klein botje aan en kom ik aan een totaal van 5 vissen.




"De Scharrejager" blijkt uiteindelijk 7 vissen gevangen te hebben met een totaal lengte van 151 cm en wordt hiermee 1e en krijgt z'n welverdiende deltsblauw bordje. Rob Leber wordt 2e met 6 vissen van 115 cm totaal en op de 3e plaats eindigd Arjan Geelhoed met 3 vissen met een totaale lengte van  96 cm. Mannen gefeliciteerd!

Ikzelf eindig met 5 vissen (totaal lengte 114 cm) op de 10e plaats, wat tot nu toe m'n beste resultaat is. Ook weer wat geleerd, onderschat de vangkracht van slikjes niet, de "cracks" hebben ook weleens een off-day en aascocktails kunnen vangstverhogend werken. Kijk alweer uit naar de volgende wedstrijd, het strand van Hoek van Holland. N's kijken of we de "stijgende" lijn kunnen voortzetten.

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten