zaterdag 31 oktober 2009

vangstberichten: vrijdag 30 oktober 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op de rozenburgse landtong, er staat een zo-wind van 4 bft, temperatuur 6 °C, lw HvH om 20:00 uur, hw 00:56 uur, als aas heb ik 2 ons zagers en 100 zeepieren meegenomen. Als ik aankom staan er al 2 vissers, ze zijn net begonnen. Ik instaleer me zo'n 30 meter verderop en om 20:20 uur gaat de eerste hengel te water, een paternoster met rode afhouders, haakje 6 gevuld met pieren en zagers, ongeankerd lood 175 gram.

De tijd verstrijkt maar er is geen aanbeet te bespeuren, na een uurtje zet ik m'n 2e hengel erbij. Om 21:43 tikjes en er komt een botje naar boven. 22:37 uur weer een aanbeet, een botje samen met een steenbolk. 23:15 uur nog een botje. Hierna geen enkele aanbeet meer te bespeuren, na elke indraai, alleen maar kale haken met troep eraan.




Ik probeer het nog met een wapperlijntje met geankerd lood, maar het maakt weinig verschil. Om 02:00 uur ruim ik op en als ik de laatse hengel binnen draai zit er nog een steenbolkje aan. Ik informeer nog even bij de buuren en krijg te horen dat ze gezamelijk 18 vissen hebben gevangen, waaronder 3 tongen. Tja, en waar dat nu aan ligt?

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten