zondag 25 oktober 2009

vangstberichten: vrijdag 23 oktober 2009

Na een lange werkdag ga ik toch nog even vissen op het strand van Ter Heijde er staat een zo-wind van 3 bft, temperatuur 7 °C, hw HvH om 18:45 uur, lw om 01:20 uur.

Ik ploeter eerst het strand op bij molenslag maar na diverse heuvels genomen te hebben staan er bordjes aan de zijkant en rijden er auto's ivm het opspuiten van het strand, weer terug geploeterd, auto ingeladen, en ga richting de "oude" stek, alleen nu recht tegenover de ingang (hoef ik straks niet zover terug te lopen;-)

Als aas heb ik slikjes, zeepieren en zagers. Om 21:30 uur gaat de eerste hengel erin en om 22:00 uur volgt de 2e. 22:08 uur komt er een wijting  naar boven, 22:27 uur volgt de 2e, 22:41 uur en 22:45 uur 2 botjes. Gelukkig dit keer geen last van "apenhaar" er valt goed te vissen.

Rond 23:30 uur komt er een jonge man op me af, een local uit Ter Heijde hij blijft even staan kijken en we maken een praatje. Hij verteld me dat er gisteren vlak voor de kust 4 grote visboten achter elkaar aan het slepen waren (ben benieuwd of dat nog wat uit gaat maken voor de vangst resultaten). 23:18 uur nog een wijting en om 23:42 uur een "mooie" van even over de 32 cm. 00:22 uur 2 wijtingen tegelijk. 00:43 uur staat m'n hengel flink te bonken en zit er een mooie maatse zeebaars aan.

01:02 uur en 01:12 uur nog 2 kleine wijtingkjes en om 01:29 uur een  5-dradige meuntje. Hierna ruim ik m'n spullen op, bij het binnen draaien van de laatste hengel zit er nog een 5 dradig meuntje aan en een dikke zeebaars (aan de nylon). Totaal vang ik deze sessie 14 vissen. Ik maak m'n vissen schoon en ga m'n verjaardag vieren. (jaja, 51 jaar alweer!).