zondag 18 oktober 2009

vangstberichten: vrijdag 16 oktober 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag is zoonlief jarig en moeten we (pa en ma) "ophoepelen" want hij geeft een feestje voor z'n vrienden. Nu is het weer niet al te best, maar toch maar de hengelstokken gepakt om te kijken of we ergens nog een visje eruit kunnen slepen. Nadat ik m'n aas heb opgehaald in Monster (voor "de Eurovisserswedstrijd" morgen)  rij ik even door naar het strand van Ter Heijde, op het strand aangekomen staat er een dikke 7 bft noord met stuifzand pal tegen, dat wordt niks dus, ik rij verder naar een stek waar in vroegere tijden de rattevanger van Hammelinge een goede boterham verdiende, maar daar is de weg afgesloten.

Dan maar door naar de Amazonehaven kleine visjes trekken en waar je wat meer uit de wind kan staan, het is er druk, er staan zo'n 20 man een wedstrijdje te vissen van hsv lierop als ik het goed gehoord heb. Achterin is nog plek vrij dus ik moet een stukje lopen. Ik vis met 1 hengel en om 22:00 uur werp ik in, als aas gebruik gezoute zagers en diepvries zagers (om m'n normale aas een beetje te sparen voor de wedstrijd), de gezoute zijn erg stug om aan de haak te zetten, als zo'n zager gezoute is lijken ze een soort stugge vezel in zich te hebben, de zagers zonder zout zijn net weer te slap (volgende keer heel licht zouten denk ik).

Gelijk komen de eerste tikjes en draai ik een steenbolk en een ondermaats wijtinkje naar boven. Af en toe is er een regenbui en de temperatuur is een graad of 9 °C
Met enige regelmaat gaat het de hele avond zo door steenbolkjes en kleine wijting er zitten geen verassingen tussen. Totaal vang ik deze sessie 17 vissen en om 01:15 uur ruim ik op en ga naar huis.







Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten