maandag 7 september 2009

vangstberichten: zondag 06 september 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik weer vissen op de Maasvlakte, er staat een zw-wind van zo’n 3 a 4 bft, nachttemperatuur 12 °C, lw HvH om 21:49 uur, hw 05:05 uur op 07-09-09. Als aas heb ik nog een flinke portie zagers en wat pieren. Bij aankomst zijn er net 3 vissers die hun spullen lopen op te ruimen, ze hebben niets gevangen en ik krijg de resterende pieren. (Waarvoor nogmaals dank!)

Rond 19:30 uur gaat de eerste hengel erin gevuld met zagers, aan de 2e zet ik pieren. Er gebeurd weinig maar het is lekker weer en het zonnetje schijnt. Tot 21:26 uur vang ik alleen 2 zeesterren, een botje, steenbolk en een krab.




Inmiddels zijn er nog 2 vissers gearriveerd, het blijken collega’s te zijn van Willem van Kempen en Rob Slingerland alias "de Tongen fluisteraar" ze komen het overgebleven aas opmaken van een wedstrijdje van afgelopen vrijdag met visvereniging de Slufter en willen volgend jaar ook lid worden van "De Eurovissers". Om 21:37 uur heb ik meer geluk en komt het betere werk eraan, een tongetje. Jammergenoeg ondermaats even over de 22 cm, die mag weer zwemmen.



Hierna vang ik nog een "ielipielie" visje van nog geen 8 cm, geen idee wat voor soort het is, wie het weet mag het zeggen!



Om 22:30 uur krijg ik een mooie aanbeet 2 tikken en nog een keer 2 tikken, ik sla aan en draai de vis binnen, hij loopt vast in het eerste geultje, pech. Om 24:00 uur op een andere hengel tot 3 keer toe flinke tikken, ik zou zweren dat ie eraan zit, maar nee bij het binnendraaien geen weerstand.Tot 00:08 uur bestaan de vangsten uit 2 wijtinkjes, 1 steenbolk, 1 zeester en 1 schelpdier.




00:20 uur felle diepe doorbuigers, maar er vliegt een meeuw in de buurt, is tie nou door m’n lijn heen gegaan? Als de vogel gevlogen is, gaat het verder, mooi!, beet dus! En ja, het is een maatse tong van 32 cm.



Om 00:38 uur een soort "niet" 3 in de pan, 2 steenbolken en een krab (geeft behoorlijk wat weerstand) Om 00:45 uur vertrekken de collega’s van de Tongen fluisteraar weer, onder een luid Willem de mazzel, vang zu! en ik sta weer alleen. Dan breekt er tot 03:37 uur een ware steenbolken plaag aan, ver weg, dichtbij, maakt niet uit. Ik vind het wel weer mooi geweest en ga m’n tong schoon maken (leuke woordspelling ;-) .




Om even voor 04:00 uur rij ik weg en ga naar huis.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten