maandag 21 september 2009

vangstberichten: zaterdag 19 september 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik weer eens vissen op het strand van Ter Heijde, als aas heb ik nog een restant over van 1,5 ons kweekzagers en 45 zeepieren, er staat een var-wind van 2 a 3 bft, nachttemperatuur 13 °C, lw HvH om 20:46 uur, hw 04:07 uur op 20-09-09. Het is zacht weer met een rustig zeetje. Om 20:05 uur gaat de eerste hengel erin, ik vis dit keer weer met gevlochten lijn omdat ik het toch leuker vind om de aanbeten te zien, wapperlijntjes van 9,1 kg amnesia, klaplood van 150 gram, haakje 6 gevuld met zagers en af en toe een zeepier.

20:45 uur is het raak, mooie tikken op de hengeltop en er komt een zeebaarsje naar boven. Inmiddels heb ik m'n 2e hengel erbij gezet en om 21:45 uur staat m'n stok weer te rammelen, nog een zeebaars, en om 22:15 uur volgt zeebaars no:3.





Nu dacht ik altijd dat zeebaars op het "zicht" jaagt en dat het daarom verstandig is om met dunne fluorcabon lijnen te vissen, nu blijkt echter dat ze in het donker gewoon op reukvermogen het aas vinden en van de dikkere amnesialijn geen enkel probleem maken. Om 22:43 uur volgt er een ondermaats wijtinkje gevold door een palinkje. 23:44 uur een maatse gul en om 00:10 uur een ondermaats zeebaarsje.




Om 00:39 uur volgt er een botje, als ik hem omdraai begin ik te twijfelen en denk ik aan een scholletje. Het gaat erg lekker deze avond aan het strand, alle aanbeten leveren vis op en ik vang van alle soorten wat. Net als ik denk het zou pefect zijn als er een maatse tong bij zou zitten krijg ik een snoei harde aanbeet, m'n stok wordt 2 keer opgetild uit z'n steun en komt met een smak weer neer.

Ik denk ha weer een mooie zeebaars, maar als de vis voor m'n voeten op het strand ploft schrik ik er een beetje van, een echte "vloermat", in eerste instantie denk ik 50 cm? Wouw bestaan die nog? Maar het is een tong van 43 cm, waarmee ik m'n persoonlijke record weer verbeterd heb.



Om 01:21 uur volgt er nog een mooi zeebaarsje en om 02:00 uur spoelt er een witvisje (bliekje?) aan, zeker de weg kwijt? 02:44 uur weer een mooi zeebaarsje gevolg om 03:06 uur door een gul. Om 03:15 uur ben ik door m'n aas heen, maar het is zo'n perfecte nacht dat ik nog even door blijf vissen met wat noodaas (gezouten zagers) het is alleen erg moeilijk aan de haak te krijgen door het zout zijn ze stug en brokkelig geworden. Desondanks volgt er om 03:55 uur nog een 2e tong van 29,5 cm.




Na al die steenbolken van de laatste tijd is dit weer een aangename verassing, er zit duidelijk veel vis langs de kust en van alles wat. Om 04:45 uur ruim ik op en sjok over het strand naar m'n auto toe waar ik om 05:30 uur weg rij. Om 07:13 uur zit ik aan de whiskey\colla om m'n nieuwe record tong te vieren. Proost!



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten