zondag 13 september 2009

vangstberichten: zaterdag 12 september 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik weer een wedstijdje voor de competitie van "De Eurovissers". We gaan vissen op het strand "Vlugtenburg". Als aas heb ik meegenomen slikzagers, kleine zeepieren, kweekzagers en levende mesheften (die op het strand aangekomen te zijn zo dood als een pier zijn). Er staat een n-wind van zo'n 4 a 5 bft, temperatuur 19 °C daalend naar 12 °C, hw HvH om 20:45 uur, lw 03:30 uur op 13-09-09. Als kantnummer heb ik no 28 getrokken en om 20:00 uur gaan de lijnen van zo'n 31 hengels de Noordzee in.

Ik vis dit keer met nylon 20\100 mm met een tapse voorslag, nu heeft nylon niet m'n voorkeur omdat de aanbeten een stuk moeilijker te zien zijn, maar met nylon werp je wat verder en het blijft beter liggen in de stroming tov gevlochten lijn. Ik ga gelijk m'n nieuwe stok uitproberen een Shimano Surf Leader BX-G van 5 meter. Als haaklijn heb ik dit keer gekozen voor trilene fluorcarbon 21\100 mm en 24\100 mm wat minder zichtbaar is dan amnesia, dit om de kans op een aanbeet van zeebaars te vergroten, normaal gesproken gebruik ik Gamakatsu haakje F31\6 maar nav het verslag van Kees Westdorp stap ik over op F314\6 waarbij de haak iets krommer is en wellicht de aas presentatie wat beter uikomt omdat het dan minder gauw in een dotje zakt.

Bij opkomend water zit er regelmatig vuil in het topoog, aangezien het oogje vrij klein is slipt het dicht en kan ik niet verder binnen draaien. In het begin is het aas er ook vrij snel af, als het water weer afgaat verdwijnt het vuil, m'n 150 gram lood verwissel ik nu voor 150 gram geankerd en ik zie warempel een aanbeet op top, mooi ik draai een botje naar binnen, m'n buurman rechts Arnold Talmon heeft er al een eerder binnen gedraaid en sleept er net een gul uit, als ik hierna binnen draai zit er weer een botje aan. Hierna vang ik nog 2 maal een botje en zo'n 75 minuten voor het eind krijg ik warempel een doorbuigertje op m'n top hierna valt m'n lijn slap (zal toch geen tong wezen?). Maar bij het binnen draaien zit er niets aan. Uiteindelijk blijft het bij 4 botjes, totaal goed voor 96 cm vis, waarmee ik niet ontevreden ben.



De verwachting van tevoren was dat er niet veel zou worden gevangen, achteraf viel dat wel mee, er zijn botten, zeebaarzen, gul, paling en tongen gevangen en misschien wat wijting. Hiermee eindig ik op de 22e plaats van de 31 vissers.

Ruud van Noord wordt 1e met 12 vissen (334 cm), Kees Westdorp 2e met 10 vissen (243 cm) en Willem van Kempen 3e met 7 vissen (236 cm). Mannen gefeliciteerd! Ik hoop dat we vaker gaan wedstrijd vissen op het strand, voor mij heeft het toch een extra dimensie (behalve dat eind lopen dan!;-).

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten