zaterdag 19 september 2009

vangstberichten: vrijdag 18 september 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik weer vissen op de Maasvlakte, er staat een no-o wind van zo'n 3 bft, lw HvH om 20:05 uur, hw 03:27 uur op 19-09-09, nachttemperatuur 10 °C, als aas heb ik meegenomen 4 ons steekzagers en 50 zeepieren. Bij aankomst staan er al wat vissers op het strandje en verderop staan nog wat vissers, dus ik ga maar weer zitten op de plek waar ik vorige keer ook zat.

Om 21:20 uur gaat de eerste hengel erin beaasd met zagers en een half uurtje later de 2e, het is een "lekkere" avond\nacht weinig wind en vrij zacht voor de tijd van het jaar.
Om 22:17 uur de eerste vis een steenbolkje, 22:29 uur sta ik even te kijken wat komt daar nu boven water, een maatse wijting(wel erg mager), af en toe krijg ik een aanbeet maar het is niet "wild", het blijft bij steenbolken, om 00:30 uur heb ik even hoop op een tong, maar het is een bot samen met een steenbolk.




Hierna krijg ik nog 3 zeesterren aan de haak, is het een lange periode stil op de hengeltoppen en om 02:00 uur wordt het weer interessant, mooie tikken op de top, het binnendraaien gaat zwaar, tot de 1e geul, het enige wat er nog aanzit is een steenbolkje en op de middelste lijn heb ik een haaklijn breuk gekregen.




Een hoop vissers gaan al vroeg weg (waarschijnlijk tegenvallende vangsten?). Om even voor 03:00 uur geef ik "de pijp aan Maarten" en ga als laatste naar huis. Totaal vang ik deze sessie 16 vissen, 1 bot, 1 wijting en 14 steenbolken.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten