zaterdag 5 september 2009

vangstberichten: vrijdag 04 september 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik weer vissen op de Maasvlakte, eerst even aas opgehaald, 5 ons kweekzagers en 50 zeepieren. Er staat een draaiende wind naar w-nw van 7 a 8 bft, nachttemperatuur 13 °C, lw HvH 21:00 uur, hw 04:05 uur HvH en af en toe een regenbui. Als ik aankom rijden staan er 2 vissers op het strandje, ik rij wat verder, en daar blijkt ook al een die-hard visser te staan, als ik vraag naar de vangsten blijkt het Mohammed te zijn uit Eindhoven ("het neefje van Paul") het enige wat ie tot nu toe gevangen heeft is "sla" zegt hij. Rond 22:00 uur gaat de eerste hengel erin, beaasd met kweekzagers.



Het water is erg onstuimig en er staat een "gierende" stroming, zelfs met 190 gram geankerd lopen de lijnen van links naar rechts en vice versa. Aanbeten zijn erg moeilijk te zien, zelfs met gevlochten lijn, door de heftige wind staan de toppen van de hengels constant te zwiepen. Om 22:53 uur komt er toch een klein botje boven water ingepakt in knopen zeewier. Om 23:17 uur volgt er nog een steenbolkje.



Door de heftige bewegingen van de stroming schuurt 1 lijn kapot en ben ik een flink stuk hoofdlijn + onderlijn met lood kwijt. Omdat het "vuil" in het water maar blijft komen in de vorm van knopen zeewier en groene sla ruim ik om 00:45 uur op. Bij het binnendraaien van de laatste hengel knapt de hoofdlijn door de grote hoeveelheid wier wat eraan zit.



Hierna neem ik nog even afscheid van Mohammed, die nog door blijft vissen. Als ik weg ga zegt ie nog doe de groeten aan m'n oom. Nou Paul, bij deze dan je hebt de groeten van je "neefje Mohammed ".

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten