zondag 9 augustus 2009

vangstberichten: zaterdag 08 augustus 2009_ sessie_I



Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik mee met de 6e opruimdag op de rozenburgse landtong we gaan het zwerfvuil opruimen wat achtergelaten is door recreanten, het is verzamelen tussen 10:00 uur en 11:00 uur in restaurant "De Veerheuvel". Ik wordt ingedeeld in het groepje van Rob Slingerland, Willem Roelofs en Willem van Kempen en een dochter van een van die twee, we krijgen als taak de punt van de landtong tot aan de kering op te ruimen.

Voordat we beginnen krijgen we handschoenen, vuilniszakken en een pet van totoal fishing uitgereikt, wel handig want er staat een "lekker" brandend zonnetje tuusen de bewolking door. Er ligt dit jaar erg veel vuil, meer als andere jaren krijg ik te horen, je wilt niet weten wat je allemaal tegen komt (schoenen, visdraad, plastic zakken, blikjes, flessen, trossen touw etc,etc.)

Rob Slingerland wijst nog een paar stekken aan waar in de winter goed gul en wijting te vangen is en rond 13:00 uur gaan we weer terug naar het verzamel punt om een "hapje" te eten terwijl Arjan en Willem de zakken langs de route gaan ophalen.
Na het eten wordt er besloten om te gaan vissen achter de waterkering langs de strekers, erg veel wordt er niet gevangen, de enige stootjes die ik zie zijn van krab, dit keer ben ik maar 1 haaklijn kwijt, misschien omdat wapperlijnen van 50 cm moeilijker te benaderen zijn voor krab?

Maar goed het is een gezellige boel, hapje erbij, drankje erbij en om 17:30 uur ruimen we op om terug te gaan voor de uitslag. Ik weet in iedergeval dat er een botje en 2 zeebaarzen zijn gevangen , waarvan de grootste 39 cm wat een molentje opleverd.

Dan volgt er nog een gesponserde tombola van diverse bedrijven die erg blij zijn dat we het vuil hebben opgehaald, er zijn mooie prijzen te winnen, ik win een jaarabonnement op het zeevisblad en andere jassen, molentjes een zeebaarshengel en andere prijzen. Tot slot krijgen we nog een zak met leuke hebbe dingetjes mee, zoals vislijn, aasnaalden, lood etc, etc. Totaal schijnt er zo'n 8 kub vuil opgehaald te zijn. Hierna eet ik nog 2 broodjes kroket en ga opweg naar de volgende sessie op de Maavlakte, op jacht naar de tong in de "strijd der platten".

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten