maandag 10 augustus 2009

vangstberichten: zaterdag 08 augustus 2009_sessie_II

Aangekomen op de maasvlakte tuig ik relaxed m'n hengels op en wachten maar, tong verwacht ik nog niet te vangen want het is nog licht. Om 20:11 uur krijg ik een aanbeet wat resulteerd in een bot (zie foto boven). Dan is het lang wachten, ik krijg wel aanbeten maar het is allemaal krab. Pas om 22:15 uur vang ik het 2e botje. Dan hoor ik een bekende stem, het is Paul die ook weer komt vissen. Hij zet z'n spullen naast me en gaat eens rond neuzen wie er allemaal staan, dan komt hij terug met de mededeling dat z'n neefje verderop staat en dat hij naast hem gaat staan. Prima Paul, succes met de vangst. Om 22:39 uur weer een botje en om 23:30 uur 2 botjes tegelijk.

Maar hier kom ik niet voor, ik zit te wachten op de tong! Om 00:52 uur is het raak en ik draai een mooie tong van 28 cm naar binnen. Dan komt Paul weer naar me toe er is een plek vrij gekomen naast hem en z'n neefje. Paul sjouwt m'n hengels en standaard er naartoe en ik neem de rest van de spullen mee.

Als ik na enige tijd kennis maak met de jongeman, blijkt ie Mohammed te heten en komt helemaal uit Eindhoven om hier te vissen en van een oom Paul heeft ie nog nooit gehoord. (Grappemaker ben je, Paul) Hulpvaardig als Paul is legt Paul gedurende de nacht de jongeman diverse dingen uit. Om 01:39 uur scoor ik weer een bot en om 02:43 uur volgt er nog een tong van 25 cm.

Om 03:05 uur krijg ik een vreemde aanbeet die ik niet 1,2,3 kan thuis brengen, het lijkt een beetje op een zeebaars aanbeet maar het binnendraaien gaat vrij makkelijk, het blijkt een horsmakreel van 31 cm te zijn, leuk, nooit eerder gevangen, kan ik er weer een bijschrijven op m'n lijstje. Om 04:21 uur vang ik nog een tong van 21 cm en om 04:30 uur ruimen we op. Paul verteld me dat ie deze sessie 5 tongen heeft gevangen waarvan 2 maats en een heleboel botjes(een mooi resultaat, Paul).