zaterdag 22 augustus 2009

vangstberichten: donderdag 20 augustus 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik weer vissen op de Maasvlakte, er is een weer waarschuwing afgekondigd door het KNMI, zware onweersbuien, zw wind stooten van 110, regen en hagel, nachttemperatuur van 15 °C. lw HvH om 20:29 uur, hw om 03:45 uur, maar ik waag het er maar op. Als ik m'n aas ga ophalen bijna 5 ons steekzagers en 1 ons kweekzagers belt Paul op, hij is nog even aan het rond rijden en komt ook zo vissen.
Als ik aankom rijden zie ik Paul al lachen, ik rij een stukje verder en zie nog een visser die gelijk z'n hand opsteekt en vriendelijk groet, ik herken hem meteen het is Peter(fishguppy), de inspiratiebron van deze site. Leuk, even kennis maken en het blijkt een vriendelijke kerel te zijn (met een zachte g.) En Paul maakt ff een foto van ons beide voor de site.

Rond 19:30 uur gaat m'n eerste hengel erin inmiddels met aangepaste haaklijnen van 9,1 kg amnesia, wapperlijnen van 50 cm, haakje 6. Even later komt ook Rob Slingerland (ook een Eurovisser) aan om te vissen. Peter(fishguppy) vangt al bij daglicht z'n eerste tongen, jammer genoeg zijn ze ondermaats. Rob Slingerland (verwerp kanon) knalt z'n lijn een end weg (dat wil je niet geloven) en draaid achter elkaar tong eruit (het is dus mogelijk ze bij dag licht te vangen, maar dan moet je wel een eind kunnen werpen) Om 21:30 uur draai ik een bot en een maatse tong (28 cm) tegelijk naar boven.



Paul vangt een mooie groote tong en Peter(fishguppy) en Rob Slingerland vangen met regelmaat ondermaatse en maatse tong. Om 21:40 uur begint m'n stok te klapperen en draai ik een ondermaats zeebaarsje naar binnen en om 22:50 uur de 2e tong van 27 cm.



Om 23:55 uur vang ik een scharretje van 24 cm (goed nieuws voor de Scharrejager, ze komen er weer aan ;-) Om 00:05 uur volgt tong no:3 van 29 cm.



Tussen het vissen door maken we even een praatje, Rob vist met gevlochten lijn van 12\100 mm, Peter(fishguppy) met 10\100 mm (groen), Paul met 06\100 mm lijn van Benny Muizelaar met een voorslag erop en ik met 10\100 mm (wit). De ene visser vist graag met lange wapperlijnen en de ander weer met afhouders, maar 1 ding is zeker ze vangen allemaal vis (Iedere visser zijn eigen visie ! ;-)
Van 00:17 uur tot 02:49 uur vang ik alleen nog maar 4 steenbolken en een bot.



Even voor hoog water om 03:21 uur vang ik m'n 4e tong (een 30 +).



Rob stapt op en heeft totaal 15 tongen gevangen waarvan 10 maats. Daarna vertrekt Paul hij heeft 6 tongen gevangen (hoeveel maats weet ik niet). Rond 05:00 uur ruim ik op en maak nog even een praatje met Peter(fishguppy) (En leuk om je nu eens ontmoet te hebben Peter), die er 17 uit heeft weten te trekken waarvan 10 maats.

Om 05:30 uur rij ik naar huis, net als Peter(fishguppy) weer beet heeft. Met m'n 4 maatse tongen was ik sterk in de minderheid deze avond, toch heb ik genoten van het samen vissen en de gezelligheid onderling. En dat is wat vissen zo leuk maakt!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten