maandag 13 juli 2009

vangstberichten: zondag 12 juli 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen met Paul#1166 (mijn mentor, volgens Maup), we gaan weer eens naar de maasvlakte om te kijken of we nog een tongetje kunnen verschalken. Ik heb nog 1 portie zagers over en een restantje zeepieren van de vorige sessie. Paul begint wat eerder, er staat een zw-wind van 5 bft, een temperatuur van  13 °C, hw HvH om 18:54 uur, lw om 00:10 uur op 13-07-09.

Als ik aankom heeft Paul al een stuk of 5 botten gevangen, ik haal m'n hengelspullen uit de auto en om 23:20 uur werp ik in met een paternoster, metalen afhouders, korte wapperlijn, haakje 6, gevuld met zagers. Om 23:45 uur gaat de 2-e hengel erin met rode kunstof afhouders. Om 23:55 uur krijg ik wat tikjes en bij het aanslaan gaat het lekker zwaar. Verwacht had ik het niet, maar wel gehoopt, ik draai een mooie lap tong van 40 cm naar binnen.



Een goed begin, om 00:15 uur weer wat tikjes, "t zal toch niet, maar nee een botje. 00:40 uur weer een botje en om 00:55 uur nog een botje. Hierna vallen de aanbeten weg bij mij, maar Paul blijft botjes vangen, groot en klein. Om 03:10 uur weer een mooie aanbeet en het binnen draaien gaat erg zwaar, m'n hengel staat aardig krom, enigzins teleurstellend want het is een krab. Ik vraag me nog af of er iets anders aan heeft gezeten, maar volgens Paul hoeft dat niet zo te zijn, zo'n krab spreid z'n poten bij het binnen draaien, waardoor de weerstand groter wordt.




Hierna krijg ik weer hoop want Paul draait een mooie tong naar binnen van 35 cm. Om 03:20 uur weer wat tikjes bij mij, maar weer een botje. Paul krijgt weer een aanbeet en draait nog een tong naar binnen van 35 cm, z'n zusje zegt ie. Het is inmiddels al weer aardig licht geworden en even over 04:00 uur beginnen we op te ruimen. Mission completed !



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten