maandag 20 juli 2009

vangstberichten: zaterdag 18 juli 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen met het overgebleven plus gekregen aas aan de Pappegaaienbek, als ik aankom staan er 3 vissers, ze zijn net begonnen en hebben nog niets gevangen. Er staat een zw-w wind van zo'n 5 a 6 bft, temperatuur 13 °C met af en toe een regenbui, lw HvH om 17:56 uur, hw om 00:24 uur op 19-07-09. Even over 21:30 uur gaat de eerste hengel erin, ik kijk het even aan en 1,5 uur later volgt de 2e. Allebij met een paternoster met afhouders met een korte haaklijn, haakje 6 gevuld met zager pier en\of slikzager.

Er zit erg veel vuil in het water in de vorm van sla (groen zeewier), knopen zeewier en ander vuil. Ook zijn de krabben weer erg actief. Om even voor 23:00 uur krijg ik een mooie aanbeet, bij het binnendraaien gaat het erg zwaar, maar ik kom vast te zitten en verlies onderlijn + lood. Een half uurtje later weer wat tikjes ik kom weer vast te zitten maar heel langzaam kan ik m'n gevlochten lijn toch binnen halen. Behalve een hoop groen zitten er 2 onderlijnen met lood aan plus een hele krabben familie.



Om 02:50 uur eindelijk weer een aanbeet en ik draai een botje naar binnen. Halverwege de avond komt er 1 van de vissers naar me toe met de mededeling dat ze 2 scholletjes hebben gevangen.(Ze hebben immers oranje stippen, als ik hem vertel dat  botten ook wel eens oranje stippen hebben moet ik in mezelf even lachen, want die "fout" heb ik ook weleens gemaakt). De 3 vissers naast me ruimen op vlak voor het begint te storten van de regen. Ik verlies nog wat haaklijnen en om 03:30 uur begin ik op te ruimen. Veel was het niet, volgende keer maar weer proberen bij een gunstiger tij.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten