zondag 12 juli 2009

vangstberichten: zaterdag 11 juli 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik weer vissen op het strand van Ter Heijde, eigenlijk was ik gisteravond al op weg om m'n aas op te halen maar een wegonderbreking gooide roet in het eten. Er staat een w-wind van 4 bft, temperatuur 20°C daalend naar 15°C, af en toe een regenbui en hw HvH om 18:25 uur, lw 23:29 uur.

Ik begin relaxed om 16:30 uur met 1 hengel, als aas heb ik zeepieren en zagers, er staan al een stuk of 4 vissers, degene die het dichtsbij me staan hebben nog niets gevangen, erg veel vuil in het water zeggen ze. Ik begin weer met een paternoster met metalen afhouders, korte wapperlijn, haakje 6, gevuld met zagers of pier. Na 10 minuten krijg ik een paar heftige zwiepers op m'n top, ik denk dat begint "lekker" en ik draai een mooie brandings baars van 48 cm naar binnen.



Hierna is het een tijd lang niets meer, om 18:00 uur zet ik er een 2-e hengel bij ook weer met dito afhouders. Op m'n ene molentje zit gevlochten lijn van berkley whiplash pro van 10/100 mm in combinatie met klaplood van 170 gram, dit blijft redelijk liggen, op m'n andere molen zit wat dikker draad 22/100 mm met 190 gram klaplood, deze loopt echter steevast weg richting strand, waarschijnlijk omdat de lijndruk te groot is voor deze "dikke"gevlochten lijn.

Ik schakel over op 30/100 mm nylon met een tapse voorslag van 0.28 mm - 0.60 mm en deze blijft keurig liggen. Om 20:30 uur krijg ik een 2-e aanbeet op de hengel met nylon, ik ben nog even huiverig of het  voorslag knoopje het wel zal houden, maar het gaat goed en ik draai weer een brandings baars naar binnen ditmaal van 43 cm.



Hoe later het wordt hoe meer vuil in de vorm van schelpen concentraties er op m'n lijn gaan zitten, waar ik dan weer een kwartier per indraai mee bezig ben om ze te verwijderen. Om 01:00 uur krijg ik nog een aanbeet, maar het is een "lijn happer". Ik had in de schemering wat meer aanbeten verwacht, maar dit was alles.



Om 02:15 uur ruim ik op en ga naar huis, de brandings baarzen zijn in iedergeval aanwezig, ook al moet je uren lang wachten op een aanbeet.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten