zaterdag 25 juli 2009

vangstberichten: vrijdag 24 juli 2009

Vandaag ga ik weer vissen op de Papegaaienbek, er staat een zw- wind van 5 a 6 bft. temperatuur 14 °C, met af en toe wat miezer regen, lw HvH om 22:44 uur, hw 05:33 uur op 25-07-09. Als aas heb ik 3 ons zagers en 50 zeepieren. Het strandje staat al redelijk vol, dus schuif ik maar een eind op. Om 22:30 uur  gaat de eerste hengel erin met 3 afhoudertjes, korte wapperlijn haakje 6 gevuld met zagers. Een 20 minuten later gaat de 2-e erin met zeepieren. Redelijk snel krijg ik aanbeten en om 23:00 uur draai ik de eerste bot eruit. Om 23:40 uur volgt de 2-e.

23:45 uur komt Paul#1166, de hele week gevist, zat nog even te twijfelen wel of niet vissen maar hij kan het toch niet laten en komt meevissen. Gezellig! 23:47 uur volgt bot no:3 En om 24:00 uur en 10 minuten later 4 en 5. Dan vallen de aanbeten weg bij mij, Paul vangt er nog wat botten bij, maar de aanbeten zijn niet meer achter elkaar.

Om 01:55 uur krijg ik waar ik voor gekomen ben. Eindelijk! Weer een sprokkel tong van 28 cm.

Om 02:45 uur weer een aanbeet en ik draai weer een botje en een krab naar binnen. Paul stapt op om 03:00 uur, maar ik hoop nog op een 2-e tong en blijf zitten. Als om 03:30 uur m'n lijn weer breekt ruim ik op en ga naar huis. Ik heb dit keer gevist met op 1 spoeltje een nieuwe lijn de ultra cast invisi braid, 0,14 mm dik met een trekkracht van 12,7 kg. Een dunne glade lijn waar je weer iets verder mee kan werpen, alleen niet geschikt voor de papegaaienbek waar je de lijn over een scherpe richel heen moet trekken.

M'n andere spoel met berkley wiphlash pro van 0,10 mm dik heeft daar geen problemen mee. De volgende keer zet ik hem in op het strand waar die meer geschikt voor is. Totaal verlies ik 3 onderlijnen plus lood, waarvan 1 keer m'n eigen schuld omdat de draad gedraaid zat om m'n top. Op naar de volgende "sprokkel" tong!