maandag 25 mei 2009

vangstberichten: zondag 24 mei 2009_sessie_I



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik een wedstrijdje vissen met 'De Eurovissers', als na 2 uurtjes slapen de wekker af gaat, ram ik hem uit en draai me weer om. Om 07:00 uur schrik ik wakker, shit, ik moest toch vissen vandaag! De inschrijving haal ik niet meer, dus rechtstreeks naar de wedstrijd plek gereden aan de waterweg aan de rozenburgse zijde. M'n kaart opgehaald en als kantnummer hebben ze 59 voor me getrokken wat een kop\staart plek is, lijkt me ideaal want aan 1 kant heb je geen buren en aan de rechterkant een strekdam (krib noemen ze dat geloof ik) waar de zeebaars wel eens in de stroming vertoeft.

Om 09:00 uur wordt het sein gegeven om te starten, er staat een lekker zonnetje van zo'n 21°C een n-wind van 3 bft en hw HvH om 15:28 uur, lw 08:14 uur. Ik vis met een wapperlijntje waaraan zagers en kleine zeepieren zitten, af en toe krijg ik wat kleine stootjes van krab of kleine vis. M'n buurman naast me scoort een mooie bot aan de feeder, maar er wordt zo te zien weinig binnen gehaald.

Om 10:30 uur krijg ik een paar felle tikken, de adreline begint te stromen, ik denk nu is het mijn beurt. Als ik de vis naar boven draai zie ik vanuit de verte een zilveren schittering, leuk ik ga scoren met een mooie zeebaars. Als ik hem op de kant heb blijkt het een fint te zijn van 34 cm. Op zich wel leuk want die heb ik nog nooit gevangen een nieuw pr-tje voor me dus. Maar wat blijkt, de fint is een beschermde vissoort en telt niet mee voor de wedstrijd, balen dus. Het is me niet duidelijk of ie wel meeteld voor de kanjerpot dus ik laat hem toch maar meten.



Hierna krijg ik af en toe nog wat tikjes, maar geen overtuigende aanbeet meer. Om 13:00 uur krijgen we het sein om te stoppen en rijden we naar 'De Pub' voor de uitslag. Dat er overdag weinig wordt gevangen in de waterweg blijkt wel uit het feit dat de winnaar Rob Punselie wint met 7 vissen, gefeliciteerd Rob en een mooi delftsblauw wedstrijd bordje in ontvangst mag nemen.

'De scharrejager' heeft het ook niet slecht gedaan met 3 vissen, waaronder een bot van 36 cm die goed is voor de kanjerpot van 58 euri en een leuke beker voor de grootste vis (zal leuk staan in die glazen vitrinekast naast die plug van de vorige keer) Ach, het was toch wel weer spannend om mee te doen en ik kijk alweer uit naar de volgende wedstrijd. (Van Peter de Boeff krijg ik nog een restant pieren, waarvoor nogmaals dank, zodat ik vanavond het restant aan aas kan op vissen).

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten