maandag 25 mei 2009

vangstberichten: zondag 24 mei 2009_sessie_II



Hallo vis vrienden,

Om 22:00 uur sta ik weer op het strand van Ter Heijde, er staat een n-no wind van 3 a 4 bft, temperatuur van 10 °C, hw HvH om 15:28 uur, lw 20:45 uur. Er is geen visser te bekennen vanavond, vreemd ? Ik sta op de strekdam en gelijk na het inwerpen heb ik beet en draai een magere maar maatse wijting naar boven. Tien minuten later weer een wijting en een bot, daarna weer een bot en nog een bot.

Ik denk bij me eigen als dat zo doorgaat ben ik zo door m'n aas heen en besluit om maar met 1 hengel te blijven vissen. Als ik de vis wil opmeten blijkt dat ik m'n scharremaatlat, waarschijnlijk bij de wedstrijd van vanochtend heb laten liggen, jammer. Dan doen we het maar met een rolmaat.




Het gaat erg "lekker" en de aanbeten vliegen me om de oren.




Het is vanavond bot en wijting, bot zou ik verwachten, maar wijting? Om even voor 24:00 uur vang ik een wijting van 33,5 cm een nieuw pr-tje voor mij. Na 24:00 uur worden de aanbeten opeens een stuk minder, en besluit ik om 01:00 uur toch m'n 2-e hengel in te zetten. Tot 01:15 uur vang ik er nog een botje en een wijting bij. Om 02:00 uur komt het water erg snel opzetten, ik verplaats m'n spullen halverwege de strekdam maar als ik daar wil beginnen komt het water er al weer aan.

Dan maar naar het strand toe en verder daar vissen. Ik begin te vermoeden dat het springvloed is, vandaar dat er geen vissers staan. Toch heb ik het idee dat een x aantal uren voor springvloed de vissen juist actiever bijten. Om 02:15 uur komt ook op strand het water erg snel op, en ik begin 1 hengel op te ruimen, als ik om 02:30 uur de 2-e eruit haal zit er nog een wijtinkje aan.



In het gedeelte waar ik vis, wat nog niet opgespoten is met zand staat een behoorlijke branding, het gedeelte naast me totaal niet.(Ben benieuwd, lijkt me een erg slecht teken voor de "brandingsbaarzen" als over 1 jaar de laatse 3 of 4 strekdammen bij Ter Heijde ook opgespoten zijn.) Thuis kijk ik nog even in het getijde boekje, het blijkt "nieuwe maan" te zijn en springvloed valt 2 dagen daarna (Dat zal wat wezen als het water bij nieuwe maan al zo snel op komt, dan zal het bij springvloed helemaal erg zijn).

Totaal vang ik deze sessie 14 vissen, 6 botten en 8 wijtingen waarvan 3 maats.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten