zondag 31 mei 2009

vangstberichten: zaterdag 30 mei 2009_sessie_I



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen in de Dintelhaven, als een soort voorbereiding voor de wedstrijd van zondag 7 juni. Nu geloof ik niet zo erg in voorvissen, want 1 dag later kunnen de omstandigheden weer totaal anders zijn, maar goed ik wil het een en ander uitproberen. Er staat een o-no wind van zo'n 4 bft. een temperatuur van 22 °C en hw HvH om 20:35 uur. Als aas heb ik 2 porties kweekzagers, 1 portie slikzagers en 1 portie zeepieren.

Van m'n boothengel die gesneuveld is tijdens een evenement omdat er iemand op is gaan staan gebruik ik de toppen, in de schuur heb ik nog een multi fighter van van dam staan uit m'n zoetwater periode, de uiteinde van de toppen passend gemaakt en walla, ik heb een licht feeder hengeltje.

Ik begin om 17:30 uur, met een nieuw systeem, een zogenaamde "portugese onderlijn" (met dank aan de scharrejager), waarbij het lood eerst komt en dan de onderlijn, ik gebruik 3 wapperlijntjes met haakje 12, waarop ik een slikzagertje zet. Ik hoef niet lang te wachten tot ik de eerste tikjes zie, en ik draai een grondeltje plus een wolhandkrab naar boven.



Niet veel later, nog een grondeltje plus een wolhandkrab. Om 18:00 uur weer 2 grondeltjes en om 18:45 uur nog 2 grondeltjes. Om 19:00 uur een grondeltje en een dikke vette paling van 68 cm. M'n hengel staat zo krom als een hoepel, en gaat als een "dirigent stokje" heen en weer het binnen draaien gaat met horten en stoten. De paling zet ik weer netjes terug want de Dintelhaven wordt nog steeds aangemerkt als zoetwater, als ik deze paling aan het strand of kustwater had gevangen, mag ik hem wettelijk gezien gewoon meenemen voor de pan.



Hierna vang ik nog 2 grondeltjes en besluit om 19:30 uur op te ruimen, op weg naar een volgende sessie.



Totaal vang ik 10 vissen, 9 grondels en 1 paling, het probleem is alleen dat van de 9 grondels er maar 2 net 10 cm zijn en bij een wedstrijd wordt alleen vis geteld vanaf 10 cm. Met de paling zou ik wel vet gescoord hebben. Het hengeltje is net iets te licht en ik zal toch moeten kijken naar een feeder met iets meer "boddy".

Het systeem werkt wel perfect, want ik vang veel meer vis dan voorheen in de Dintelhaven, ook al zijn ze eigelijk net iets te klein.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten