zondag 31 mei 2009

vangstberichten: zaterdag 30 mei 2009_sessie_II



Na een tijdje rondgereden te hebben, besluit ik het maar eens te proberen op het strand van de slufter bij het “gat van Hawk”, eerst een kilometer lopen naar de water lijn door gedeeltelijk mul zand (maar ja, je moet wat over hebben voor je hobby) daar zou het water gelijk een diepte hebben van zo'n 7 meter, alleen de stroming is behoorlijk sterk en ik ga hier vissen met 170 gram geankerd lood. Om 21:00 uur werp ik in met kweekzagers en zeepieren, ik zie meeuwen duiken en tot 2 keer toe zie ik de vin van een vis boven water komen.

Ik besluit om met m'n andere hengel  te gaan vissen met  een dobber, met een dwarrellijntje van 1,5 meter, 1 haak 6 met een zager eraan, eens kijken of dat wat oplevert. Maar er gebeurt niet veel, dan zie ik 2 zeehonden voorbij zwemmen, die me aan lopen te staren, niet veel later zwemmen ze terug en blijven 3 kwartier kijken naar me, wat zij die beesten nieuwsgierig (zeker nooit een visser gezien daar).



Om even voor 22:30 uur krijg ik een telefoontje van Paul, hij staat te vissen met een groepje "Eurovissers" op de maasvlakte, of ik zin heb om ook te komen. In eerste instantie bedank ik daarvoor, weer alles opruimen, inladen door het mulle zand naar de auto en dan weer optuigen op de nieuwe stek. Maar als de gehoopte aanbeten uit blijven en ik regelmatig "apenhaar" (een vettige klontige subtantie) aan m'n lijn krijg besluit ik toch maar naar de volgende sessie te vertrekken.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten