zondag 17 mei 2009

vangstberichten: zaterdag 16 mei 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik weer vissen op het strand van Ter Heijde, er staat een z-zw wind van 4 bft, 10 °C en hw HvH om 20:24 uur met af en toe een fikse regenbui en wat bliksem. Om 17:45 uur kom ik aan en gooi m'n standaard onderlijntje met rode afhouders in, schijnbaar zit er een zwak punt in de onderlijn want bij het inwerpen knapt ie af. Ik zet er een wapperonderlijntje aan en werp opnieuw in. Om 18:15 uur is het raak en draai ik m'n eerste bot naar binnen. Om 19:15 uur volgt de 2-e en de 3-e en 4-e om 20:00 uur. Dan komt er een man het strand op en vraagt of ik al wat gevangen heb, en zegt uhh jij bent toch van "willemgaatvissen", leuk ik wordt herkend!




Ik hoop eigenlijk een mooie maatse zeebaars te vangen, maar het blijft steeds maar weer bij bot, bot en nog eens bot.




Er komt een duitse vrouw aan met haar zoontje en als ik in 1 draai 3 botjes naar binnen trek wordt ze helemaal opgewonden, shon zegt ze, das habe ich niemals mitgemacht, wunderbahr,supper toll. En ze begint uitgebreid foto's van de vissen te maken. Als ze ziet dat ik ze terug gooi, vraagt ze of zij en haar zoontje er ook 1 terug mogen zetten, tuurlijk zeg ik en geef ze allebij een visje.

Ze genieten zichtbaar als ze de visjes in de hand hebben. Ik heb maar niet verteld van m'n weblog. (Dan is het thuis: ich habe die fische von willemgehtsfische zuruck gezetst, of zoiets duits is nooit m'n sterkste vak geweest). Na een "viel geluck" verwijnen ze weer. Ook dit keer weet ik een vis met de hand te vangen, ik zie een paar oogjes in het zand zitten en haal met de hand een botje onder het zand vandaan.

Om 22:45 uur zit er een ondermaatse wijting bij, eindelijk een ander soort vis. Inmiddels komt het onweer dichter bij. Als ik na een bliksem flits ga tellen, 21, 22, 23, 24 komt er een oorverdovende knal. Ik begin het te "link" te vinden, als je met je hengelstok omhoog een visje aan het binnen draaien ben op het strand en de bliksem slaat in, lijkt me ook niet erg prettig er staat tenslotte een sticker op de stok dat ze elektriciteit geleidend zijn. Dus om 23:15 uur breek ik m'n sessie af bij het binnen draaien zit er aan de ene hengel nog 2 botten en aan de andere hengel een bot en een 5-dradige meun van 24 cm wat weer een pr-tje voor me is.



Totaal vang ik 22 vissen, 20 botten, 1 ondermaatse wijting en 1, 5-draadig meuntje. Jammer van het onweer want ik had nog wel zin om door te gaan, toch weer lekker gevist!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten