zondag 3 mei 2009

vangstberichten: zaterdag 02 mei 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik weer vissen op het strand van Ter Heijde, ik heb nog een flink restant aas over van vrijdag, pieren en kweekzagers. Er staat een w-wind van 3 bft, met een temperatuur van 8 °C, hw HvH om 22:10 uur, lw om 16:00 uur.

Ik begin om 21:30 uur met 1 hengel, 5 minuten later vang ik m'n eerste vis, met de hand, er komt een scharretje vlak voor m'n voeten het strand opgezwommen. Ik heb zelfs geen hengel meer nodig om vissen te vangen ;). Ik krijg 2x een aanbeet, maar er zit niets aan. Om 23:10 uur komt er een botje naar boven. Om even over 23:30 uur een ondermaats gulletje en na 10 minuten een maatse wijting. Rond 24:00 uur een 5-dradige meun plus een botje, hij heeft de haak ingeslikt, ik knip hem door en laat hem weer zwemmen.




Daarna weer een botje, een maatse wijting en 2 ondermaatse wijtingkjes. Dan weer een groote bot, die de haak helemaal in z'n maag heeft zitten, omdat m'n gezin de "smaak" van bot een beetje zat is, knip ik de lijn door en zet er een nieuw haakje aan. Om 02:00 uur is de strekdam begaanbaar en verhuis ik m'n spullen naar daar, al gauw vang ik een ondermaats gulletje, 20 minuten later een ondermaats gulletje met een maatse wijting. En om 02:30 uur volgt er weer een bot.



Om 02:50 weer een maatse wijting en om 03:40 uur een botje, om 03:45 uur een maatse wijting en een botje en om even voor 04:00 uur nog een botje.



Hierna hou ik ermee op. Totaal vang ik 19 vissen (die met de hand gevangen niet meegeteld) en neem 5 maatse wijtingen mee naar huis.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten