zaterdag 31 januari 2009

vangstberichten: zaterdag 31 januari 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik op stap met "De Eurovissers", waar ik sinds kort lid van geworden ben. Het thema voor vandaag is wintervissen op de gul, de bedoeling is om de grootste gul te vangen, waarmee je dan mee mag met de titanenstrijd. Je gaat dan weg met een chaterboot en gaat de strijd aan met de winnaars van een evenement over het jaar. Degene die de grootse andere vissoort vangt wint de kanjerpot, je legt dan 1 euro in (geheel vrijblijvend) en hebt dan kans om met een leuk bedrag naar huis te gaan.

Om 13:30 uur is het verzamelen in cafe\restaurant "de Veerheuvel" aan de Rozenburgse zijde. De bedoeling is om te gaan vissen in de waterweg of het calandkanaal, maar omdat er een behoorlijke o-no wind staat van zo'n 5 bft. wordt er besloten om te gaan vissen in het beerkanaal, omdat je daar de wind teminste in de rug hebt. De temperatuur is zo'n 3 °C daalend naar iets onder 0 °C, hoogwater beerkanaal om  17:56 uur.

Om 14:45 uur aangekomen bij het beerkanaal staan er al een aantal vissers, iedereen (een stuk of 27 eurovissers) zoekt een plekje en dan afwachten maar. Ik begin met een jojo paternoster gevuld met zeepieren. Enige tijd later worden de eerste scharretjes gevangen en wat wijting maar "wild" is het niet. Ik schakel over op een wapperlijntje met 2x haakje 4, in de hoop om ook nog wat schar en\of wijting te vangen, maar helaas ik krijg 2x een aanbeet, zonder een vis aan de kant te krijgen.
18:45 uur vang ik eindelijk een vis, een 5 dradige meun van iets groter dan 20 cm. (Ik ben dan inmiddels weer overgestapt op een jojo met haak 1, voor de gul.) 



Ondertussen wordt er erwtensoep, broodje kaas, broodje ham en drinken uitgedeeld, erg goed verzorgd moet ik zeggen. Ook zijn ze niet te beroerd, om tips te geven en dingen uit te leggen. Dus ik hoop de komende tijd, er een hoop bij te leren.

Om een uurtje of 20:00 uur zou het afgelopen zijn, maar 19:45 uur zijn de meeste vissers al verdwenen, van m'n buurman, krijg ik nog 3 portie's zeepieren (waarvoor dank). Ik ruim snel op en ga weer naar de Veerheuvel, daar aangekomen om 20:20 uur is er geen Eurovisser te bekennen. Toen maar naar huis gegaan. Ben benieuwd of er eigenlijk wel gul is gevangen ?

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten