zondag 18 januari 2009

vangstberichten: zaterdag 17 januari 2009



Hallo vis vrienden,

Omdat het behoorlijk waait aan de kust 7 a 8 bft. wijk ik uit naar Maasluis, echt veel verwacht ik niet te vangen, omdat de schar toch aan de kust en het begin van de nieuwe waterweg zit. Maar proberen kan geen kwaad. Er staat een zw-wind van 4 a 5 bft, bij een temperatuur van 6 °C, hoogwater Maasluis om 20:10 uur. Om 17:00 uur gaat de eerste hengel met gezouten en gewone zeepieren de waterweg in. Redelijk snel krijg ik 2x een aanbeet wat resulteert in een ondermaatse wijting, op een gezoute pier.



Om 17:45 uur zet ik een 2-e hengel erbij, maar na 3 kwartier gooi ik hem er weer uit, omdat door de sterke stroming m'n lijnen door elkaar gaan. Tegen hoogwater aan en een half uur erna, krijg ik nog een serie wijting aanbeten. Maar bij het binnen draaien schieten ze van de haak, helaas! Het begint nu ook erg hard te waaien.

Daarna blijft het lange tijd stil, ik krijg nog 1x een aanbeet, maar die zet niet door. Om 22:00 uur ruim ik op en ga naar huis. Deze sessie 1 onderlijn + lood verloren + 1 haaklijn. Volgende keer hopelijk beter.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten