maandag 8 december 2008

vangstberichten: zondag 07 december 2008



Hallo vis vrienden,

Gisteren, ben ik m'n eigen gaan "kietelen" en heb in de hengelsport zaak een nieuw warmte pak aangeschaft een sundridge iq arctic, een nieuwe hengel, een grauvell teknos surf tournament 4500 en een nieuwe molen, een shimano ultegra xsb 14000. Vandaag ga ik de spullen uitproberen op het strand van Ter Heijde, er staat een zw- wind van 5 bft., een temperatuur van 3 °C daalend naar 0 °C, hw ± 22.00 uur. Als aas heb ik 100 zeepieren (leeglopers) en nog wat diepvries voedsel.

Ik begin om 17:00 uur met m'n nieuwe hengel op de streker te vissen, in het begin gebeurt er nog niet veel, na 3 kwartier krijg ik een aanbeet wat resulteert in een wijting. Het is niet echt wild met de aanbeten, maar met tussenpozen vang ik regelmatig een wijting of een 5 dradige meun.



M'n eigen gemaakte onderlijn van amnessia van 2 wapperlijnen (1 kort, 1 lang) onder een bait clip met haakje 4, doen het prima. Ik vang er een doublet wijting mee.



Om 20:30 uur sta ik op het strand te vissen, omdat de streker overspoeld wordt, inmiddels m'n 2-e hengel erbij gezet, met een standaard wapperlijntje met haakje 6. En ik vang weer een paar 5 dradige meuntjes.



Regelmatig zitten er nu schelpen concentraties op de lijn en bij het binnen draaien loopt het regelmatig vast, vooral ook omdat het topoog van de grauvell zo klein is, het voordeel daarvan is natuurlijk ook dat je verder kunt werpen, omdat de lijn bij het werpen een kleinere cirkel maakt. Ik moet even aan Johan Cruijff denken: Ieder nadeel heb z'n voordeel. Tenslotte loopt m'n k2, ondanks het grotere topoog ook steeds vast.



Om 23:30 uur kijk ik even verbaasd, ik draai een gul van 50 cm naar binnen en verbeter hiermee mijn pr, alleen is ie wel wat aan de magere kant. Regelmatig draai ik een ondermaats zeebaarsje naar binnen, afgewisseld door een botje.




Weer een gulletje van 41 cm met een meun en een botje. Wat me opgevallen is deze sessie is dat de aanbeten van de wijting een stuk minder geworden zijn, waardoor de andere vissoorten meer de kans krijgen om ook het aas te pakken. Met beide hengels heb ik gevist met nylon, waardoor ik nu veel meer aanbeten heb kunnen "verzilveren". Om 04:00 uur kap ik ermee, en ga m'n vissen schoon maken op het strand.


Totaal vang ik 30 vissen, jammergenoeg erg veel onder de maat, die zwemmen weer, ik hou uiteindelijk maar 12 maatse vissen over.
Totaal gevangen: 30 vissen waarvan: 14 wijtingen, waarvan 7 maatse, 2 maatse gullen, 7 meuntjes, 4 ondermaatse zeebaarsjes en 3 maatse botten.



M'n  nieuwe warmte pak, de grauvell hengel en het shimano molentje zijn prima bevallen, nu nog eens testen in de nieuwe waterweg waar weer andere omstandigheden gelden.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten