maandag 29 december 2008

vangstberichten: maandag 29 december 2008

Vandaag ga ik vissen in Hoek van Holland op het grasveldje bij DSM. Er staat een o-wind van 3 a 4 bft, bij een tempertuur van -3 °C, hw HvH om 16:15 uur.

Bij de plaatselijke hengelsport zaak heb ik 50 pieren besteld, maar bij de waterkant aangekomen zien ze er niet echt vers meer uit. Maar goed we doen het er maar mee, voor de rest heb ik nog wat zoute pieren.
Ik begin om 14:30 uur met 1 hengel, maar de eerste 1,5 uur krijg ik nog geen stootje te zien. Tegen hoog water om 16:00 uur zet ik een 2-e hengel erbij, ik krijg nu af en toe wat tikjes, maar het zet niet door. Om 16:50 uur krijg ik een duidelijke aanbeet en draai een steenbolk naar binnen, daar zat ik nou net op te wachten!

Tot 2 keer toe krijg ik na hoog water nog een mooie aanbeet met vis eraan maar bij het binnen draaien loopt m'n onderlijn vast met vis tussen de stenen. Totaal verlies ik 5 onderlijntjes met lood.(ondanks de loodlifters) Om 19:00 uur ruim ik op en ga naar huis, we hebben het in iedergeval weer geprobeerd, volgende keer beter zullen we maar denken.