dinsdag 16 september 2008

vangstberichten: zondag 14 september 2008



Hallo vis vrienden,

Vandaag weer naar Maasluis om het restant pieren en zagers op te vissen. Als ik begin om 18:45 uur staat er nog een lekker zonnetje, windkracht 4 a 5 bft aan de kust maar daar heb je hier geen last van. Hoogwater Maasluis om 04:30 uur op 15-09-2008 en een nachttemperatuur van 8 °C. Gelijk na 2 minuten is het raak, ik draai een gul naar binnen van 39 cm.



Om 19:10 uur weer een paar tikken op de hengeltop, maar dit keer is het een steenbolk van 20,5 cm ook wel "wrakrat" genoemd.



Daarna wordt de stroming zo sterk dat m'n onderlijnen gewoon naar de zijkant worden getrokken, ondanks dat er 200 gram lood aan zit, ik vis verder met 1 hengel om niet in de klit te komen met de andere. Om 23:20 uur vang ik toch nog een gulletje van 43 cm. Daarna nog een aanbeet met vis eraan, alleen loopt ie vast tussen de stenen.



Om 01:00 uur staat m'n hengelstok te "klapperen" in z'n standaard, ik draai binnen maar het is een "misser", jammer. Een paar onderlijntjes verloren doordat de sterke stroming m'n lijnen naar de zijkanten drukte en zodoende tussen de stenen kwamen, om 03:00 uur ga ik naar huis.

vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten