maandag 22 september 2008

vangstberichten: zaterdag 20 september 2008



Hallo vis vrienden,

Vandaag gaan we het eens overdag proberen in Maasluis. Hoogwater Maasluis om 19:30 uur. Er staat een o-wind van 2 a 3 bft. Een heerlijk zonnetje en een temperatuur van 17 °C. Voor het eerst heb ik zelf een aantal jojo onderlijnen gemaakt van lijn wat ik nog in m'n viskist had liggen, een hoofdlijn van 0.56 mm van Berkley Trilene (blauw) met een trekkracht van 22.0 kg.

Deze lijn maak ik 150 cm lang, als haaklijn gebruik ik amnesia rood van 100 cm lang, met een trekkracht van 11,4 kg met aan het uiteinde een gul en/of zeebaars haak 3.
Ik begin om 14:00 uur en 10 minuten later, als ik ingeworpen heb volgt al snel een aanbeet. Een eerste gul van 43cm sleep ik binnen over de stenen.



Al snel volgt de ene aanbeet na de andere, en ik krijg gewoon geen tijd om m'n tweede hengel op te tuigen. M'n zelf gemaakte jojo onderlijntjes doen het prima, en om 14:35 uur vang ik m'n tweede gul. Om 15:25 uur volgt de derde. Om 15:30 uur beginnen de aanbeten minder te worden en is het tijd voor een bakkie koffie. Effe op m'n gemak de tweede hengel erbij gooien en om 15:40 uur komt de vierde.

Dan volgt er een lange stilte die doorbroken wordt om 17:00 uur ik krijg drie keer een zwieper op m'n hengeltop maar daarna is het over. Om 17:50 uur sleep ik nummer vijf binnen. Daarna gebeurt er niets meer, om 20:30 uur ruim ik op en ga naar huis. Met dank aan fishguppy (Peter) voor de goede tips.



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten