maandag 25 augustus 2008

vangstberichten: zaterdag 23 augustus 2008



Hallo vis vrienden,

Vandaag gaan we weer naar het grasveldje bij dsm in Hoek van Holland, er staat een zw-wind van 4 bft, een nachttemperatuur van 11°C en hoogwater HvH om 20:00 uur. Ik heb nog aardig wat aas over van de vorige sessie dus we vissen weer met zeepieren, steekzagers en slikzagers. Om 19:00 uur begin ik met vissen, en om 20:00 uur krijg ik m'n eerste tik op de hengeltop, jammer genoeg zet het niet door.

Ik maak nog even een praatje met een paar andere vissers, zij hebben tot nu toe twee kleine gulletjes gevangen. Ik vraag ze, of ze ook zo'n last hebben van vastlopers. Er ligt 15 meter uit de kant een geul en verderop weer een, en voor de rest ligt de bodem ook nog bezaaid met rotsblokken zeggen ze. Je moet vooral ver werpen, maar ja dat lukt niet altijd even goed. Ik zie dat ze vissen met 1 enkele haak zonder afhouders en geen geankerd lood gebruiken. Dat scheelt natuurlijk ook, veel minder kans dat je vast komt te zitten. Volgende keer neem ik deze tactiek over.



Om 20:45 uur is het zover, een gulletje van 40 cm, gevangen aan een zeepier. Wel weer op een rare manier met de haak in z'n onderlijf. Vreemd gezicht als je je lijn binnendraait, en de vis als een helikopter door het water draait. Daarna weer een paar mooie tikken, de vis zit eraan maar loopt vast tussen de stenen. Vanaf 21:15 uur geen aanbeten meer gezien, om 21:45 uur opgeruimd en naar de amazone haven gereden om de rest van m'n aas op te maken. Daar aangekomen om 23:00 uur beginnen de tikjes al snel, jawel allemaal steenbolkjes. Ik vang er 6, en ruim om 03:00 uur op.




Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten