maandag 14 juli 2008

vangstberichten: zondag 13 juli 2008



Hallo vis vrienden,

Eindelijk is de wind weer een beetje gezakt naar 3 a 4 bft. aan de kust, dus we gaan het weer proberen op het strand van Ter Heide, met de overgebleven slikzagers en zeepieren van vrijdag. Ze zien er niet al te best meer uit, maar toch maar proberen. Een nacht temperatuur van 10 °C en hoogwater om 01:00 uur op 14-07-2008.

Om 19:45 uur gooi ik m'n eerste hengel in, ik dacht dat ik nog even tijd had om op de strekker te vissen, maar helaas, het water begint al langzaam op te komen. Om 20:25 uur vang ik toch nog een leuk zeebaarsje van 34 cm op de half verotte slikzagers en zeepieren.



Om 21:00 uur een klein krabbetje. Jammergenoeg is de stroming erg sterk en regelmatig worden m'n lijnen sterk naar links getrokken door de stroming, toch zit er 175 gram lood aan. Ik ben dit keer op een andere stek gaan staan, misschien dat het ook daaraan ligt.



Ik blijf het proberen tot 04:00 uur zonder een aanbeet te krijgen, dan ruim ik op en ga naar huis. Volgende keer weer eens proberen bij afgaand tij, dan zijn volgens mij de vangst kansen groter.

Vis greet,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten