zondag 27 juli 2008

vangstberichten: vrijdag 25 juli 2008



Hallo vis vrienden,

Eindelijk is de wind weer gaan liggen, en kunnen we er weer opuit. Dus op naar het strand van Ter Heide met zeepieren en steekzagers. Er staat een zo-wind van 2 a 3bft., een nachttemperatuur van 15 °C en hoogwater om 20:45 uur. Om 21:30 uur gooi ik m'n eerste hengel in, omdat het water nog vrij hoog staat, besluit ik om voorlopig maar met 1 hengel te vissen. Om 22:30 uur zet ik een 2-e hengel in, het enige wat ik vang zijn kilo's groen zeegras die aan m'n lijn blijven hangen met schelpen en kleine maden erin.

Tot overmaat van ramp breekt het topoog van m'n 2-e hengel onder het zware gewicht van die zooi. (Nou is het toch een hengel die van m'n opa is geweest hij zal  ± zo'n 80 jaar oud zijn en het topoog was er aleens eerder opgesoldeerd geweest). Dus verder vissen met 1 hengel.

Om 24:00 uur is de streker begaanbaar, en omdat ik op het stand geen aanbeten krijg ga ik verder vissen op de streker. Maar ook daar krijg ik geen aanbeet. Het is niks,naks,noppes nada het lijkt erop dat de vis met vakantie is. Deze hele sessie niet 1 keer een aanbeet gehad, dat is me nog niet eerder overkomen, om 02:30 uur ruim ik op en ga naar huis.

Morgen maar weer eens op de nieuwe waterweg proberen.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten