maandag 14 juli 2008

vangstberichten: vrijdag 11 juli 2008



Hallo vis vrienden,

In verband met de zware wind van 6 bft aan de kust, uitgeweken naar de Amazone haven, gevist op het strandje met zeepieren en slikzagers. Er staat een z-zw wind van 4 a 5 bft bij een temperatuur van 11°C. Maar gelukkig zit je daar redelijk beschut, zodat de aanbeten goed te volgen zijn.
Ik begin om 21:45 uur het water heeft z'n hoogste punt al bereikt en is enigzins al aan het zakken. Om 22:25 uur vang ik een minuscuul klein visje, al aangevreten door de krabben. Om 23:20 uur vang ik m'n 2-e een klein steenbolkje.



Om 23:50 uur komt m'n derde vis boven water een steenbolk van 23 cm.



Om 00:03 uur m'n vierde visje en om 00:07 een krabbetje. Dan om 00:30 uur een verassende vangst een dikke vette makreel van 35 cm, die had ik niet verwacht daar vanaf de kant.



Om 01:09 uur nummer zes een zeegrondeltje. En om 02:00 uur nog een klein visje nummer zeven.



En in de stromende regen om 02:25 uur twee kleine steenbolkjes tegelijk nummer acht en negen.



Als het dan begint te onweren en te bliksemen, ruim ik om 02:45 uur m'n spullen op en ga naar huis, in iedergeval een leuk alternatief de Amazone haven, voor als het te hard waait aan de kust. Veel kleine visjes maar ook af en toe een grote.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten