woensdag 4 juni 2008

vangstberichten: zondag 01 juni 2008

Hallo vis vrienden,

Vandaag gevist in Hoek van Holland met het restant pieren en zagers wat ik nog over had van de vorige sessie. Gevist met een variabele wind van 2 a 3 bft, 17 graden celcius, om 13:00 uur begonnen en om 13:30 uur zou het water op z'n hoogste punt zijn. Na 15 minuten vang ik een botje van 23 cm. Dat begint lekker. Jammergenoeg zetten de aanbeten niet door, ik vang nog een grondeling van 12 cm, en later nog een van 14 cm.



Ik vang nog een krab, die eraf valt, en verlies 3 haken doordat de krabben de lijnen met aas met hun scharen doorknippen.

En door waarschijnlijk een niet goedgeknoopte onderlijn aan m'n voorslag een onderlijn plus lood, maar ja aldoende leert men!

Tijdens hoog water waren er een paar dames aan het uitrusten van hun wandeling, beentjes over de kademuur en schoenen uit, komt me er daar toch een hekgolf van een schip, hup alles weg, dames zeik nat, schoenen, jas en rugzak met portomonee en pasjes richting noordzee.

Gelukkig kon de tas en de schoenen nog uit het water gehengeld worden. Zo zie je maar het blijft oppassen geblazen daar bij hoog water!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten