dinsdag 10 juni 2008

vangstberichten: zaterdag 07 juni 2008



Hallo vis vrienden,

Vandaag maar weer eens naar Ter Heijde gegaan, ik was eigenlijk wel benieuwd of daar met laag water net zo goed vis te vangen was , als net na hoog water. Aangekomen na een half uur ploeteren door het zand even voor 22:00 uur gewapend met pieren en zagers en om 22:00 uur gooi ik m'n eerste hengel in.

Het was een beetje nevelig bij 14 graden celcius en een no-wind van 3 bf. Hoogwater om 06:45 uur, dus ik had nog een aardige tijd om te ontdekken of ze bij laag water ook wilde bijten. Omdat inmiddels de maan verdwenen was en het aardig donker begon te worden toch maar besloten om niet op het strekkertje te gaan staan maar gewoon vanaf strand te vissen.

Omstreeks 23:00 uur beginnen de aanbeten, jammergenoeg van de kleine krabbetjes en het vele zeewier wat aan de haken bleef plakken. ik vang er deze sessie 4.
Dan begint het om 23:30 uur lekker te lopen, ik kijk enigzins verbaasd ik draai een paling binnen, na de vorige sessie hier had ik bot en zeebaars verwacht. Het is er een van 39 cm, aangezien hij behoorlijk beschadigd is stoppen we hem in de koelbox. Het vervelende van die palingen is dat ze in een mum van tijd van je hele onderlijn in 1 klitzooi hebben gemaakt, ik besluit om bij de volgende paling geen foto meer te maken maar eerst mijn onderlijntje proberen te redden.




Om 24:00 uur kijk ik naar boven en zie een snoer van lichtjes in de lucht hangen, die 1 voor 1 uit het zicht verdwijnen, ik denk ufo's? Scotty beam me up! Waarschijnlijk een of andere militaire vlucht.



Intussen krijg ik de ene aanbeet na de andere, ik vang nog 2 palingen van 50 cm en 47,5 cm en om 00:20 uur een botje van 26 cm. Om 00:30 uur een wijting van 26 cm, tot 03:00 uur blijven de hengeltoppen onrustig heen en weer tikken.



Ik verspeel nog een paar vissen doordat m'n wartelknip van mijn onderlijn open springt en tot 2 keer toe kom ik vast te zitten bij een aanbeet van vis die achter de stenen van de strekker duikt. Eindelijk tijd voor een bakkie koffie, he daar knapt een mens van op. Dan krijg ik nog een aardige tik op m'n k2 hengelstok, ik draai een mooie paling binnen van 58 cm.

Om 04:00 uur begint het al weer aardig licht te worden en daarmee verdwijnen toch de aanbeten, m'n hoop is nog gevestigd even na 06:45 uur als de vloed het hoogste punt bereikt heeft. Ik probeer nog in een mui te vissen, maar moet te ver werpen om nog eenigzins diep water te kunnen halen. Om 08:00 uur besluit ik op te ruimen en bij het binnen halen zit er nog een bot aan van 26 cm.



Om 09:00 uur stap ik weer in m'n auto en rij naar huis. Conclussie: de beste tijd is toch als het donker is, bij dag licht vang je nog wel een zeebaars of botje maar de meeste aanbeten heb je toch s'nachts!



Ik denk dat ik toch maar eens een rookoventje moet aanschaffen, lijkt me wel lekker gerookte paling.

Vis greetz,

Willem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten