zondag 29 juni 2008

vangstberichten: donderdag 26 juni 2008



Hallo vis vrienden,

Vandaag weer gevist op het strand van Ter Heijde, gevist met zeepieren en zagers, er stond een zw-wind van 7 bft, 12 graden celcius en hoog water om 21:30 uur. Om 21:30 uur gooi ik m'n eerste hengel in en omdat er zo'n harde wind staat, besluit ik maar om met 1 hengel te vissen voor het geval dat m'n draad van de andere hengel weer in de klit raakt met de andere. Met veel moeite kan ik enkele 10 tallen meters inwerpen tegen de wind, en omdat m'n hengeltop constant staat te zwiepen is het erg moeilijk om te zien of ik beet heb.

Om het kwartier kan ik m'n brillenglazen schoon poetsen door de zoutlaag die zich op het glas afzet en mijn aasbakken worden bedolven onder het opwaaiende zand. Als ik in het donker m'n lijn controleer blijkt deze met 200 gram lood en onderlijnen gewoon door de wind op het strand geworpen te zijn.

Tot overmaat van ramp begint het om 01:00 uur te regenen, om 01:30 uur de boel omgeruimd en weer naar huis gegaan. In iedergeval weer een ervaring rijker zullen we maar denken.

Vis greetz,

Willem









 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten