dinsdag 20 mei 2008

vangstberichten: zaterdag 10 mei 2008

Vandaag gevist met o-wind 25 graden windkracht 3 a 4. Hoogwater Hoek van Holland om 19:30 uur. Zagers van gisteren meegenomen en inmiddels een 2-e hengel erbij gekocht, de goedkoopste die ik kon vinden. Dan kan ik met 1 hengel ver vissen en de ander voor wat dichterbij, misschien dat ik zo beter kan ontdekken waar de vis zich op een bepaald moment bevindt. Krijg ik wat tikjes op m'n hengel zit er een soort grondel aan (denk ik). Van zo'n 12 cm.



Op beide hengels nog wat tikjes gehad maar het zet niet door. Om 20:30 uur als de stroming weer wat minder is geworden vang ik nog een bot van 26 cm (met m'n goedkope hengeltje.) Tegen 22:45 uur als ik besluit om weer eens op huis aan te gaan krijg ik een paar tikken op m'n hengel die wat verder ligt, ik haal op en jee wat gaat dat zwaar, zou ik ergens aan vastzitten blijven doordraaien maar!

Uiteindelijk zie ik een vis eraan zitten die zich hevig omkruld in de golven.
JAAA een tong, draai hem verder naar binnen kletst het lood tegen de kademuur, shit weg tong.

Nou ja volgende keer beter zullen we maar denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten