vrijdag 16 mei 2008

vangstberichten: vrijdag 09 mei 2008



Inmiddels een hengel aangeschaft een k2 titanium 4,5 meter met een shimano aero technium 12000xta molen, 2 spoelen erbij op de een zit 35/100 nylon en op de ander 12/100 dynemalijn.Op naar Hoek van Holland en bij de plaatselijke hengelsport zaak een portie zagers gehaald.
Aangekomen bij de waterweg een stek opgezocht waar het lekker rustig was, windkracht 3 a 4, zo-wind en 25 graden, hoogwater bij HvH zou omstreeks 18:30 uur zijn, ik was er om 16:15 uur, en wat ik gelezen had is dat de beste tijd 2 uur voor en 2 uur na hoogwater is. Maar uitzonderingen bevestigen de regel en zoals een andere visser het zei: Als je zin hebt om te vissen, dan moet je gewoon vissen!

Om 16:30 uur na mijn in de winkel gekochte standaard onderlijn met 3 afhouders en haken beaasd te hebben gooide ik met 175 gram lood vol goede moed in. Krijg ik na 10 minuten een paar tikken op de top.Jaaaa Beeet! Lijntje binnen gedraaid zit er een zeebaarsje aan van 20 cm. M'n eerste zeebaars, een zeebaars om nooit meer te vergeten. Aangezien de wettelijke minium maat 36 cm moet zijn hebben we deze weer laten zwemmen. Na een half uur gevist te hebben weer een paar tikken, snel opgehaald, en een doublet 2 zeebaarsje van beide 21 cm, ook deze gaan het water weer in.



Daarna lange tijd niets meer, niet 1 uur voor hoogwater niet tijdens hoogwater en niet 1 uur na hoogwater. Misschien dat de stroming te sterk was? Pas om 22:00 uur een doublet botjes van 20 cm.



Toch 5 vissen gevangen en lekker relaxed in het zonnetje gezeten, om 22:30 uur weer naar huis gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten